Away from the Loneliness

I keep remind myself for stopping the feeling on you,

But this can easily break the rule after you sent me sweet messages.

 

Each time you finished a relationship,

I will be the one who help you away from the loneliness.

 

You will never let yourselves to be alone once.

You will never know what does it feel.

I’m the one who is suffering in the fear of loneliness.

 

After 5 days and 4 nights waiting,

I realized that you would stop to send me nothing.

And I am still here,

Waiting for help you away from the loneliness.

 

 

 

排解寂寞的出口

 

不斷提醒我自己,停止對你付出感情,

卻輕易被你兩三句貼心問候而瓦解。

 

每當你結束一段戀情,

期待下次戀情出現之前,

我就是你排解寂寞的出口。

 

你不會讓自己身陷寂寞情境,

所以不懂寂寞的滋味,

而我卻一直活在寂寞恐懼中。

 

經過了54夜的等待,

了解到不會再收到你貼心問候,

我知道,你已找到安慰寂寞心靈的伴侶,

而我只能默默的等待,

當你下一次排解寂寞的出口。

 

朋友的故事,有感而發寫下的歌詞,仍需要改善的字句,之後再慢慢修改吧……

等我有靈感該如何幫歌詞填上譜之後。

 

背景音樂:Pavanne--- (Guitar with Violin) http://www.chriscarrington.com/fpavan.mp3

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 envy_lin 的頭像
    envy_lin

    愛說故事給愛聽故事的人StoryTeller

    envy_lin 發表在 痞客邦 留言(12) 人氣()